2022.gada 1.novembrī 10.klase devās mācību ekskursijā uz Viļņu. Tas ir bērncentrētas pieejas pielietošanas piemērs klases mācību procesa organizēšanā, kā arī sadarbības, pašvadības un menedžmenta prasmju attīstība praksē.
• Klases stundā 10.klases skolēni piedāvāja aizbraukt ar klasi mācību ekskursijā uz Viļņu ar mērķi iepazīties ar Lietuvas kultūrvesturiski nozīmīgiem arhitektūras objektiem, kā arī apmeklēt interaktīvo izklaides centru,
• izglītojamie paši sastādīja Viļņas apmeklēšanas programmu un to kolektīvi apstiprināja,
• paši piezvanīja uz apmeklējamajiem objektiem un sarunāja apmeklēšanas laiku,
• paši izrēķināja brauciena izmaksas un savāca nepieciešamos līdzekļus,
• devās braucienā un sekoja plāna izpildei,
• sasniedza izvirzītos brauciena mērķus,
• novērtēja brauciena satura un organizēšanas līmeni ar 9 no 10 ballēm, konstatējot stiprās un uzlabojamās puses,
• laimīgi, gandarīti, saliedēti un veseli atgriezās mājās.
Kl.audzinātājs A.Začiņajevs un skolotājs A.Macuks pašu izglītojamo organizētajā braucienā piedalījās kā sadarbības partneri, nevis kā procesa vadītāji.