J.Pilsudska Daugavpils valsts poļu ģimnāzija
Par mumsAktivitātesFotogalerijaBibliotēkaAvīzeSkolas dokumentiSkolēniemVecākiemStundu sarakstsE-žurnālsPL

MĀCĪBU MOBILITĀTE ITĀLIJĀ, TURĪNĀ

2018-03-15 17:24:00
MĀCĪBU MOBILITĀTE ITĀLIJĀ, TURĪNĀ

Erasmus+ projekta “Born to Read” pirmā mācību mobilitāte notika no š.g. 3.marta līdz 10.martam Itālijā, Turīnā, I.C. Regio skolā. Braucienā devās 5 skolnieces un 3 skolotājas no J.Pilsudska Daugavpils valsts poļu ģimnāzijas. Kopā mobilitātē piedalījās apmēram 45 dalībnieki no 6 dažādām valstīm - Spānijas, Ungārijas, Bulgārijas, Lietuvas, Itālijas un Latvijas.

Mobilitātes programma bija ļoti intensīva, saplānota ar dažādām mācību aktivitātēm un spēlēm, kā arī mācību vizītēm uz Turīnas ievērojamajām vietām.

Pirmajā dienā projekta mācību mobilitātes dalībnieki sapulcējās pilsētas bibliotēkā. Tā bija īstā vieta, lai atklātu ar oficiālo pasākumu projekta pirmo mācību mobilitāti, kura mērķis ir uzlabot izglītojamo lasītprasmes angļu valodā. Atklāšanas ceremonijā skolēni no visām partnervalstīm pastāstīja par savām valstīm, pilsētām un skolām, starptautiskās deklamēšanas konkursa “Jingle Bells” laureāti tika apbalvoti ar diplomiem un grāmatām. Itālijas skolēni, gan visjaunākie no pirmsskolas, gan visvecākie no vidusskolas, bija sagatavojuši savus priekšnesumus, kuros atklāja Itālijas partnerskolas tradīcijas un skolēnu talantus.

Otrajā dienā skolēni prezentēja savu iepriekšsagatavotu nacionālo stāsta elementu Itālijas partnerskolā. Katrai valstij bija savs elements: Latvijai bija maģisks instruments, Spānijai - antivaronis, Ungārijai – galvenā varoņa palīgs utt. Pirms mobilitātes katras valsts skolēni izpētīja savus nacionālos stāstus un leģendas un izvēlējās kādu elementu, piem. Latvija prezentēja Latvijas mitoloģiskos simbolus, tādus kā Auseklis, Zalktis, Saules zīme, un paskaidroja to nozīmi, norādot, ka tie var arī darīt maģiskas lietas, piem. Ūsiņa zīme sargā bērnus. Tad skolēni tika sadalīti starptautiskās grupās un strādāja pie starpvalstu stāsta izveides, kurā būtu visi 6 partnervalstu nacionālie elementi.

Trešajā dienā skolēni zīmēja attēlus saviem stāstiem. Ceturtajā dienā skolēni ierakstīja audio, lai izveidotu arī audio grāmatas un skolēni ar vāju redzi varētu tos izmantot. Kad darbs tika pabeigts, tapa 5 stāsti no katras grupas, Latvijas maģiskie elementi palīdzēja izveidoto stāstu varoņiem pārvarēt grūtības.

Pēdējā dienā mācību mobilitātes dalībnieki apmeklēja Itālijas pirmo parlamentu, devās uz Superga kalnu ar pacēlāju, kur varēja baudīt skaistu Turīnas panorāmu un apmeklēt baznīcu.

Mobilitātes ietvaros skolēni arī bija ciemos pie Turīnas mēra viņas greznajā rezidencē, apmeklēja Ēģiptiešu un Kino muzejus, Turīnas karalisko pili, vairākas katedrāles, tostarp katedrāli, kur glabājas svētais līķauts, kurš, kā runā, ticis izmantots kā Jēzus Kristus apsegs pēc sišanas krustā.

Vakaros skolēniem bija iespēja sazināties starpvalstu grupiņās, baudot tradicionālās itāliešu vakariņas. Projekta partnerskola Itālijā bija sagatavojusi ar interesantām aktivitātēm bagātu programmu, kuras laikā projekta dalībnieki uzzināja par kultūru atšķirībām, iepazina vareno Itālijas kultūras mantojumu, sadraudzējās ar projekta partnervalstu skolēniem un jēgpilni pavadīja laiku. Brauciena laikā mācību dalībniekiem bija arī iespēja apskatīt Milānas pilsētas ievērojamās vietas, Duomo katedrāli, karaļa pili un apmeklēt klasiskās mūzikas koncertu La Scala teātrī.

Paldies 4.klašu skolniecēm: Sofijai Borovskai, Valērijai Labudei, Ksenijai Kaļiņinai, Ksenijai Ščerbakovai un Marijai Prozorei, kā arī skolas direktorei Gaļinai Smuļko un skolotājām Anitai Putānei un Annai Beļskai par dalību mācību mobilitātē.

Informāciju sagatavoja,

A.Beļska