logo
Par skoluAktivitātesFotogalerijaBibliotēkaAvīzeSkolas dokumentiSkolēniemVecākiemStundu sarakstsE-žurnālsPL

2.C KLASES INTEGRĒTA TIEŠSAISTES NODARBĪBA “MĀKSLAS UN ZINĀTNES KRUSTPUNKTI” LATVIJAS KULTŪRIZGLĪTĪBAS PROGRAMMAS "LATVIJAS SKOLAS SOMA" IETVAROS

2021-05-20 16:20:53

Īstenojot kompetenču pieeju un gatavojot bērnus sekmīgai nākotnei mūsu mainīgajā pasaulē, ir ļoti svarīgi iegūt zināšanas ne tikai no grāmatām, bet iepazīt pasauli praktiski un radoši, eksperimentējot un izzinot lietu būtību.

Latvijas kultūrizglītības programma "Latvijas skolas soma" piedāvāja 2.c klases skolēniem integrētu tiešsaistes nodarbību “Mākslas un zinātnes krustpunkti”. Izglītojošās nodarbības laikā skolēni uzzināja, kā mūsdienās zinātne palīdz veidot filmas un teātra izrādes.

Sākumā skolēni atkārtoja drošības noteikumus, veicot eksperimentus, lai zinātu, kā to darīt maksimāli droši. Tad skolēni ar aizrautību skatījās, kā gatavo mākslīgās asinis un ādu, kā paši var izveidot sniegu. Viņi iepazinās ar grimētāja, mākslinieka, ķīmiķa un tehnologa profesiju. Nodarbības vadītāja demonstrēja speciālus degošos šķidrumus un stāstīja, kā trenējas kaskadieri dažādu darbību veikšanai. Tika izskaidrotas ķīmiskās reakcijas, kas palīdz veidot specefektus filmās.

Skolēni iepazinās ar slaveno Latvijas filmu “Dvēseļu putenis” un uzzināja, kas ir nepieciešams, lai radītu ticamus efektus un pēc iespējas precīzāk attēlotu filmā redzamos notikumus. Nodarbības dalībnieki secināja, ka viss, ko mēs redzam filmās, nebūtu īstenojams bez ļoti precīziem aprēķiniem un specifiskām zināšanām.

Nodarbības laikā bija iespēja ieskatīties aizkulisēs, lai saprastu, kā rodas īstā māksla, apvienota ar zinātni, un kā zinātniskie rīki palīdz veidot mākslas darbus. Skolēni uzmanīgi klausījās, vēroja eksperimentus un aktīvi līdzdarbojās, atbildot uz jautājumiem.

Paldies Latvijas kultūrizglītības programmas "Latvijas skolas soma" vadītājiem un zinātniskā teātra “Laboratorium” darbiniekiem par sadarbību!

Informāciju sagatavoja

Natālija Karpenko